موج کره ای

اطلاعات درباره کره جنوبی و آسیای شرقی و دیگر مناطق جهان با تمرکز بر غذاها و خوراکی ها

موج کره ای

اطلاعات درباره کره جنوبی و آسیای شرقی و دیگر مناطق جهان با تمرکز بر غذاها و خوراکی ها

کی پاپ چیست ؟


در ابتدا ، سوالی که ‌‌ذهن خیلی ها را درگیر کرده اینست که کی پاپ یعنی چه و کی پاپ مخفف چه کلمه است ؟

کی پاپ یا K-pop به معنای پاپ کره ای است و مخفف کلمه Korean Popular Music است. موسیقی پاپ یعنی موسیقی عامه پسند یعنی اکثر مردم از آن خوششان می آید. پس کیپاپ یک ژانر از موسیقی پاپ است که خاستگاه آن از کره جنوبی است. این ژانر تحت تاثیر سبک ها و ژانرهای گوناگونی از سراسر جهان و نیز موسیقی سنتی کره ای است.

فرم مدرن کیپاپ از سال 1992 میلادی با تشکیل یکی از نخستین گروه های کی پاپ بنام سوته جی اند بویز بوجود آمد. فرهنگ آیدل کیپاپ هم در سال 1996 با تشکیل گروه کیپاپ اچ. او. تی بوجود آمد. بعد از آن هم فن ها و فندوم ها بوجود آمدند که به معنای طرفدار و گروه طرفداران است.

اصطلاح کی پاپ از سال 2000 میلادی محبوب شد و قبل از آن به موسیقی کره ای ، گایو Gayo میگفتند. با خروش موج کره ای یا هالیو Hullyu توسط اینترنت و شبکه های اجتماعی ، کی پاپ به سایر نقاط دنیا معرفی شد.

تاکنون ۴ نسل از کی پاپ بوجود آمده است :

نسل اول : در سال 1993 با گروه های کی پاپ Deux , g.o.d, shinhwa , sechs kids, H.O.T , BoA.

نسل دوم : از سال 2005 تا 2011 با گروه های کی پاپ بیگ بنگ Big Bang ، سوپر جونیور Super Junior ، SS501 ، شاینی shinee ، kara ، girls generation ، tvxa ، 2NE1

نسل سوم : از 2012 تا 2018 با گروه های کی پاپ بی تی اس BTS ، اکسو EXO ، بلک پینک Black Pink ، توایس Twice ، Red Velvet ، Mamamoo ، Monsta x ، Got 7 ، Nct.

به طرفداران گروه بی تی اس ، آرمی Army‌ و به طرفداران گروه اکسو ، اکسواِل exo-L گویند.

نسل چهارم : از سال 2018 به بعد با گروه های کی پاپ دِبویز The Boys ، لونا ، استری کیدز Stray Kids ، آتیز Ateez و...

 

کیپاپ معمولا همراه با رقص کیپاپ اجرا میشود و به طرفداران موسیقی کی پاپ ، کیپاپر K-Poper‌ گویند.

 


دوستدار شما

موج کره ای


مطالب مرتبط :

موج کره ای چیست ؟


 

غذای محبوب علی دایی

به تازگی یک آشپز و برخی رسانه ها ، ادعا کرده اند که غذای محبوب علی دایی ، فوتبالیست و مربی سابق تیم ملی ایران ، دیزی سنگی است. با توجه به اینکه علی دایی متولد سال ۱۳۴۸ است ، احتمال دارد که دیزی سنگی جزء غذاهای محبوب او باشد ، چون در آن دوران خیلی ها طرفدار این غذا بودند.

 ولی به هر حال  ، در حال حاضر من توانایی تایید یا  رد این مطلب را ندارم تا اطلاعات بیشتری بدست بیارم. شما اگر چیزی میدونید در نظرات به منم بگید.


موج کره ای